VISITA SORPRESA
DEL SR. BISBE SEBASTIÀ TALTAVULL,
BISBE AUXILIAR DE BARCELONA

         El dissabte 11 de febrer, Dia de la Verge de Lourdes, el Sr. Bisbe Sebastià va presidir l’eucaristia a la Parròquia de Lourdes de Badalona per la seva festa patronal i després el rector Mn. Miguel Pareja va convidar el bisbe i els sacerdots concelebrants (Mn. Joaquim Vidal, arxiprest, Mn. Jaume Aymar i a mi, Mn. Albert Jiménez, que havia predicat el tridu en honor a la Verge de Lourdes des del dimecres), així com el Sr. Vicenç Benedicto i el Sr. Manolo a un sopar per continuar la celebració de la festa.

         Mentre anàvem de camí cap al restaurant vaig estar parlant amb el Sr. Bisbe per convidar-lo a venir a la nostra Parròquia de Sant Joan Baptista de Montgat, per la seva festa patronal, és a dir per Sant Joan o bé pel VI Diumenge de Pasqua, també anomenat Pasqua del Malalt, en què celebrarem comunitàriament el sagrament de la unció dels malalts i després tindrem un dinar de germanor a l’Ermita de Sant Martí.

         Durant el sopar, el Sr. Bisbe va dir que el diumenge 12 havia d’anar a Mataró per a una reunió, sobre les 13 h, i jo vaig comentar: «haurà de passar per la nostra parròquia». Em va demanar a quina hora celebràvem l’eucaristia i quan li vaig dir que a les 12 h, em va dir: «Demà vinc a celebrar l’eucaristia amb vosaltres».

         Gran sorpresa per a mi i més per als feligresos, que quan els ho vaig comentar abans que arribés el Sr. Bisbe es pensaven que els gastava una broma, perquè han passat al voltant de deu anys en què no havia vingut cap bisbe diocesà a la Parròquia.

         Va ser molt ben rebut i va estar molt content. A més, coincidia que el Sr. Josep Maria Navarro (pare) feia 92 anys; el Sr. Bisbe el va felicitar molt efusivament en acabar la missa i tota la comunitat parroquial assistent li va brindar un fort aplaudiment. Ens va prometre que tornaria molt aviat, perquè ja havia après el camí, i va saludar tothom, un per un. També va dir que estava molt feliç d’estar tan a prop del mar, ja que, com que és de Menorca, li recordava la seva terra, i jo li vaig comentar que hi podríem arribar nedant. A més a ma mare (María Moral) li va dir que la propera vegada vindria amb més temps per compartir amb tots.

         En definitiva, una gran alegria, benedicció i sorpresa.
         Ara ja estem esperant la seva propera vinguda.

                                                                                    Mn. Albert Jiménez, rector